becky84

Alla inlägg under januari 2011

Av becky 84 - 10 januari 2011 05:49

Hoppas ni har sovit lika gott som jag. 

Time for work! ♥

Av becky 84 - 8 januari 2011 09:38

God morgon snyggingar!


Livet är helt underbart just nu. Jag var på scio massage i torsdags. Det absolut bästa som har hänt mig i livet! Jag har aldrig varit så avslappnad i hela mitt liv. 

Med scio så kunde jag äntligen ta reda på vad det var för fel på min mage.


Det var mina njurar och  min lever som inte funkade så jätte bra och där av problemet. Så nu är det normaliserat eller vad man ska säga.  Kan ju säga att magen funkar galant nu!!  Är så jäkla lycklig =). Så  varje morgon och  kväll dricker jag  blodgrapesjucie med olivolja i, inte världens godaste men en bra för njurarna!

Sen har jag haft jätte ont i ländryggen och trodde att jag hade en svag rygg och behövde träna upp ryggen, men det var njurana som spökade där med.  

Skönt att veta vart felet låg.

Inga smärtor, ingen uppblåst mage!




Av becky 84 - 5 januari 2011 05:55

God morgon,  god morgon!


Igår hade vi fin besök här.  P&C var här med sin underbart söta dotter. Man kan inte sluta titta på henne för hon är så vacker.

Cora blev lite svartis för att hon inte fick lika mycket uppmärksamhet längre.  Tilda lekte med typ alla Coras leksaker, vilket självklart Cora inte gillade heller. Då skulle hon helt plötsligt leka med dom med, fast att hon inte har rört dom på flera månader :D.

Fast Cora pussade på tilda flera ggr så jag tror hon tyckte om henne iaf.

Min fina tjej!


Idag är det jobb och det är lika roligt som vanligt.

Imorgon är man ledig och ska på skimassage  eller hur det stavas. Ska bli väldigt spännande, kanske får svar på vad det är för fel på min mage, vilket hade varit helt underbart!

Nu jobb!

Av becky 84 - 4 januari 2011 20:49

Vilken sovtyp är du?

1. Fosterställning

Fosterställning är den vanligaste sovställningen. Av de 1000 testpersonerna sov hela 41% på det viset, varav mer än dubbelt så många kvinnor som män.

De som kryper upp i fosterställning beskrivs som tuffa på utsidan men känsliga i hjärtat. De kan vara blyga när de först träffa någon, men slappna snabbt av.

2. Som en stock

15% av testpersonerna sov liggandes på sidan med båda armarna ner utefter sidorna.

Dessa personer beskrivs som lättsamma, sociala människor som gillar att vara en del av gruppen. De har lätt att lita på främlingar men kan vara lättlurade.

3. Längtar positionen

13 procent av testpersonerna som på sidan med båda armarna ut framför sig.

Det anses tyda på en öppen karaktär, men som samtidigt kan vara misstänksam eller cynisk. Personer som sover på detta vis är långsamma med att bestämma sig, men när de har fattat ett beslut går det inte att ändra det.

4. Soldatpositionen

Åtta procent av testpersonerna valde att sova liggandes på rygg med båda armarna vis sidorna.

Människor som sover i denna position är i allmänhet lugna och reserverade. De tycker inte om att göra väsen av sig, men ställer höga krav på sig själva och andra.

5. Fritt fall positionen

7% av testpersonerna sov på detta sätt, på mage med händerna runt kudden och huvudet vänt åt sidan.

Dessa personer beskrivs som sällskapliga och fräcka, men med en tendens att vara nerviga och sköra. De gillar inte kritik, eller extrema situationer.

6. Sjöstjärnepositionen

5% sover på detta vis. De ligger gärna på rygg med båda armarna upp runt kudden.

Dessa personer har lätt att få många och goda vänner eftersom de alltid är beredda att lyssna till andra, och erbjuda hjälp när det behövs. De tycker i allmänhet inte om att vara i centrum.

KÄLLA: AFTONBLADET



Jag sover i  3 olika positioner, 1,5 och nr 6. 

Nummer 1 sover jag oftast när jag sover själv.

Hur sover du?

Av becky 84 - 3 januari 2011 05:03

Så underbart börjar min vecka :( har sovit jätte dåligt pga båda. Tur att man ska på massage på torsdag så man kanske kan få reda på varför man har så ont.


På grund av magen så har jag svårt för att få i mig frukosten idag. Sitter och tvingar i mig den för jag vet att det är en tuff dag idag och jag behöver all energi jag kan få.


Var rädd om er där ute  ♥

Av becky 84 - 2 januari 2011 21:12

Då var man hemma igen.  Middagen var super mysig och jag ville inte åka hem alls. Men ska man upp runt o4 imorgon bitti så  måste man i säng i tid! Nu är ledigheten över och dags för jobb igen. Så jag har längtat, kroppen är full av energi och glädje. Imorgon kör vi i 180 igen!


Hoppas ni har haft en riktigt mysig kväll precis som jag  ♥


Time for bed!

Av becky 84 - 2 januari 2011 10:28

Även idag började dagen bra och jag känner mig ännu stolt över igår.

Har varit ute med Cora och Emil på morgonpromenad. Riktigt skönt väder ute. 

Har precis ätit frukost och ska snart börja fixa till mig.


På schemat idag står det lite tvätt på jobbet och sen ut till Emils föräldrar.  Känns som det var evigheter sen jag var där sist så jag ser väldigt mycket framemot det. 

Så nu har jag inte tid att sitta här mer.


Ha en underbar dag♥

Av becky 84 - 1 januari 2011 22:40

Har sån energi idag så jag körde 45 min till på crosstrainern.

Känner mig så glad och pigg!

Be proud girl!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards