becky84

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

♥ Sockeravvänjning

Av becky 84 - 22 september 2011 21:55

Från och med imorgon och 21 dagar framåt så ska jag försöka bli av med mitt socker beroende.

Det har gått så långt nu att jag själv blir skrämd när jag tänker på det.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit så beroende av godis, energidryck och annan skräpmat som jag är idag. 

Har insett att jag inte ens klarar en dag utan att jag måste ha nå socker i mig och då är det dags att ta tag i det här på allvar!

Ikväll drack jag den sista energidrycken så nu finns det inget godis aktigt i lägenheten..

Kommer skriva här under den här tiden hur det går.


Kidnappade texten från en annan bloggare som också kämpar med sockeravvänjning och har fått mig att testa det med. Hon har tagit texten ur boken sockerbomben. Ni hittar hennes blogg här


Dag 1 Första dagen lugn, oftast så taggad att man tycker det är okej!
Dag 2 Retar upp sig på småsaker
Dag 3 Luriga sug, En lömsk dag.
Dag 4 Rastlös , irriterad, arg. TUFFASTE DAGEN
Dag 5 Som o´van men lättare
Dag 6  Humöret svänger snabbt 
Dag 7  Oron minskar. Blir piggare och lugnare
Dag 8 Perioder av klarhet, Aldrig mått så bra.
Dag 9 Fortfarande lite glömsk, Men man börjar inse fördelarna utan socker
Dag 10 Ännu bättre

 

 
 
Marieh

Marieh

22 september 2011 22:31

Lycka till, det kan bli tufft men det är verkligen värt det!

http://mariehsvardag.blogg.se

 
Michis

Michis

22 september 2011 23:30

Jag vande av mig med socker genom att ersätta det med suketter och lightläsk och light energidryck. Efterhand slutade jag med suketterna i teet och kaffet men periodvis dricker jag massa powerkings, men bara light. Blir aldrig sugen på ngt med socker längre, det var många år sen! Skönt att bli av med suget, sen har ju vissa problem med lightprodukter av olika själ men det bekom inte mig iaf =) Lycka till!

http://michaeala.blogg.se

 
Chilipuffen

Chilipuffen

22 september 2011 23:30

Att vara sockerberoende är otroligt jobbigt ( vet själv eftersom jag i princip levde på cola,godis,kakor och andra sötsaker) i flera år .

Men det är svårt att ta igenom sig , att du får kraftig abstinens i form av listan ovan som du skrivit och huvudvärk,ovanlig trötthet, illamående för du blir "sjuk" när kroppen inte får det socker det är van vid .

Men jag kan lova dig att om du verkligen har bestämt att sluta så går det.

Själv kan jag idag efter lååång (ungefär ett år ) avhållsamhet kan faktiskt äta kakor , dricka läsk m.m och framför allt ha detta hemma utan att trycka i mig det konstant.

Jag önskar dig all lycka till och hoppas du blir av med ditt beroende! :)

http://chilipuffen.bloggsida.se

 
n00bis

n00bis

22 september 2011 23:42

Är själv inne på dag 39 utan godis, läsk och alkohol. I början var jag hur taggad som helst. Det är nu suget är som värst. Skapligt drygt.
Hejjar på dig *pepp pepp*

http://overviktig.blogspot.com

 
Anna

Anna

25 september 2011 10:52

Hej ! Ja du kämpa på nu med sockeravänjningen. Och som någon ovanstående skrev att man använt light-produkter i stället. Det är till att lura kroppen, och ditt sötbegär kommer inte att försvinna. Hejja hejja. Vill du ha fler tips. Hör gärna av dig
Anna

http://www.slutabanta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av becky 84 - 13 oktober 2012 14:16


 

Av becky 84 - 13 oktober 2012 11:00

Nu j*vlar är det bestämt! Jag ska fixa det & jag vet att jag kommer att klara det bara jag ger mig f*n på det! Nu finns det inge återvändo! Jag har ett mål och jag ska dit! ...

Av becky 84 - 13 oktober 2012 10:19


Finns ingen bättre start på dagen. Sitter nu och väntar på att E ska komma och hämta mig och sen blir de träning igen :-D Happy! ...

Av becky 84 - 5 september 2012 03:09

Jag har fått KÖRKORT!! Fick det igår och jag är ännu i chock tillstånd. Ska snart KÖRA till jobbet alldeles själv och det känns lite mysko! Ååååh är så glad!!!!!   Kidnappad från google ...

Av becky 84 - 7 augusti 2012 07:12

Frukosten och morgonpromenaden avklarad. Ska straxt göra mig klar för körlektion, även idag är det 2 st och sen hem och plugga teori. Har som mål att fixa ett dataprov idag iaf. Hoppas jag hinner det innan E,L&L kommer vid fyra.  Bara hålla tum...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards