becky84

Alla inlägg den 26 september 2009

Av becky 84 - 26 september 2009 23:21

Tummen upp för mig!

Har precis sprungit på crosstrainern i 1 tim.

Svetten pissar om mig så nu blir det duschen.

 


Av becky 84 - 26 september 2009 21:55

Idag har vi bara tagit det lugnt.

Var meningen att vi skulle på party hos en killkompis som fyller år idag men det blev inte det pga att älsklingen ännu inte är frisk.


Hela förmiddagen har jag bara slappat och sovit. Behövde det efter går natten..

Sen har vi varit och stor handlat och var även förbi zoo och köpte lite ben och små gott till Cora.

Letade efter dom vita benen som hon gillade men men bden här butiken hade inte det heller.

Träffade iaf på A coras ägare och pratade lite om veterinär beöket som vi ska boka innan jag ska ta över tjejen.

För det blir nog så nu, kan inte tänka mig att lämna ifrån mig henne nu när jag har haft henne i 4 veckor, även om hon kan testa mitt tålamod ibland haha..


När vi kom hem så satte jag igång och städade lite här hemma.

Måste ju ha ordning och reda runt omkring mig annars blir jag galen.

Nu är det iaf fint här hemma.


Har även varit utem med lilltjejen ikväll men hon det ville inte hon.

Var meningen att vi skulle gå en lång sväng men det blev det inte då hon stannade hela tiden och ville hem.

Jag börjar fundera på om hon är mörkrädd, för hon reagerar precis likadant när vi är ute i Lärbro och ska ut på kvällarna.

Hur som så ska detta tränas bort.

Har jag lyckats med att hon kan vara hemma själv så fixar jag nog det oxå!


Eftersom det inte blev en sån lång sväng med Cora så var bara jag och älsklingen ute och gick en sväng med på 1 timme.

Det var riktigt mysigt och skönt.


Nu ska jag se bad boys 2 och springa lite på crosstrainern!


Ha en toppen kväll!



Av becky 84 - 26 september 2009 21:12

I nättras vaknade jag av att det var en massa tjejer utanför som skrek och gapade.

Självklart alkoliserade, blev riktigt irriterad då Cira började skälla på dom pga att dom förde sånt liv.

Efter en stund skriker en av tjejerna att hon inte kan andas.

Först brydde jag mig inte då jag tänkte att det bara var nå fylle grej.

Dom var ju underåriga med.


Sen hör jag hur en av hennes tjej kompis får panik och inte vet vad hon ska göra för hela hennes mun är full med fragda.

Så hon springer in till deras kompis och frågar vad hon ska göra, tjejen i fråga ligger ännu skriker att hon inte kan få luft.

Jag springer upp från sängen och tittar ut genom fönstret för att se vad som händer.

Då har alla bara dragt, en tjej sitter längre bort, spyr och bryr sig inte.

Efter några min kommer tjejerna ut och skriker att dom ska slå henne i magen, vilket ingen av dom vill göra.

Så dom ringer 112.

Medans en av tjejerna ringer 112 kommer 2 killar utfrån lägnheten, en av dom var pojkvän till tjejen som ringde och en annan kompis.

Hur som säger killen som var pojkvänn till sin tjej att han tänker dra, han tänker inte vara kvar när ambulansen kommer och drar med sig 2 tjejer till.

Jag blir helt paff hur man kan lämna sin kompis som ligger och kan inte andas.

Två tjejer stannar iaf kvar och försöker få den här stackars tjejen att ligga på sida.

Efter några min skriker en tjej att hon drar för hon orkar inte med det här och går iväg, den andra tjejen sticker efter henne och lämnar tjejen som inte kan andas alldelses själv.

Då vart jag helt fucklng vansinnig, så gör man fan inte!!

Som tur var kom dom tillbaka och då frågade jag dom om dom ville ha hjälp.

Dom svarade att dom hade ringt ambulansen och den var på väg men dom fattade inte varför det tog sån tid, vilket jag oxå undrade över.

Hursom så sa jag till tjejen att springa ner till vägen för ambulansen hittar inte alltid till lägenheterna här.

Har varit med om det själv en gång när jag har ringt efter dom.

Sen börjar den andra tjejen skrika i panik att hon som ligger på marken inte andas och hon får inte kontakt med henne.

Då klädde jag på  mig fort som fan och sprang ner för att hjälpa till.

På väg ner började fundera på vad fan gör jag om tjejen inte andas?? Jag kan ju inget sånt.

När jag kom ner så visade sig att tjejen andades men hon låg med hela ansiktet ner i marken så jag försökte lägga henne på sida.

Efter ett bra tag kom iaf polisen och tjejens mamma som dom hade ringt efter.

Så då gick jag upp till lägenheten igen.


Jag stod och kollade i fönstret hela tiden tills dom fick in tjejen i ambulansen, vilket tog tid kan jag säga för hon ville inte.

Kan även säga att hennes mamma var en riktig jävla idiot.

När hon såg sin dotter ligga på marken och var helt borta så sa hon till henne ser du nu hur det går??

Hur fan kan man säga så till sin dotter?

Hon vräkte ur sig en massa elakheter till dottern så t.o.m polisen sa till henne till slut att vara tyst.


Det var iaf skönt att hon kom iväg till slut.

Jag tror inte dom var mer än 15-16 år. Så sorgligt.

När polisen frågade om hon tagit nå tab så svarade hon att hon hade försökt men "dom" hade hindrat henne. När hon frågade igen så svarade hon att hon - nej inte idag.

Stackars tjej säger jag bara.


Allt det här fick mig att minnas hur jag mådde för bara för 2 år sedan.

Hur många ggr jag har åkt in på akuten och att dom har fått sövat ner mig en gg t.o.m för att jag var så "galen"

Kan ju säga att det var svårt att somna om igen.


Är väldigt glad över att jag mår så bra nu och att jag har så bra folk runt omkring mig nu.

Jag är även väldigt glad för den hjälpen jag har fått och min psykolog inte har gett upp när det gäller mig eftersom jag inte har varit lätt att göra med.

Men av sånna här händelser vet man vilka som är en verkliga vänner!!


Nån av er som har varit med om något sånt här själva eller med nån vän??




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards