becky84

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av becky 84 - 30 augusti 2009 20:27
bloglovin


Idag har jag  gått alla mina steg som jag ska gå.

Har ännu en promenad till som jag ska gå med lilla Cora så jag kommer nog hamna lite över 17500 steg.  Det är inget jag klagar på :)

Känns rikitgt skönt att ta hand om en hund för då kommer man ut vare sig man vill eller inte:)


Kan ju säga att jag är helt slut nu och kommer förmodligen sova hur gott som helst i natt.

Ska ju upp med älsklingen imorgon och då ska jag och söta Cora gå på morgopromenad.


Har ni haft en trevlig helg??

Av becky 84 - 30 augusti 2009 11:41
bloglovin

Igår fick jag äntligen börja ta hand om Cora.

Jag varit som ett barn dagen innan julafton dom senaste dygnen.

Har inte kunnat sova på nätterna pga att jag har varit så full med tankar och varit ivrig om att få ta hand om henne.


Det har gått mkt bättre än förväntat.

Hade förväntat mig dagar med gnyl och gnäll då hon saknade hennes matte, men hon har faktiskt varit helt tyst.

Tror det mesta beror på att hon fck vara med om så mkt nytt igår att hon inte hann tänka efter eller vad man ska säga.

Först fick hon ju komma till min lägenhet och träffa Emil och hans bror.

Där gnylde hon lite men sa till henne och hon slöt direkt.

Sen var det en bil resa till lärbro och det gick bra det med, hon var lite orolig i början men sen gick det bra.

Här i Lärbro har dte bara gått bra.

Hon är lite på vakt och morrar och skäller lite men så fort hon ser vem det är så lugnar hon ner sig.

Hon har fått varit i huset utan mig och Emil vilket gick bra.

Hon hade gnylat lite efter mig när jag var och handlade men satt sig i emils brors knä och när jag kom hem så var hon glad och full i bus igen.


Trodde verkligen inte att det skulle gå så här snabbt.

Jag trodde att hon skulle vara mer blyg och försiktig nu och att det skulle hålla i sig i några dagar.


Sen har JAG tagit bort 2 fästingar på henne med. Jag är grymt imponerad av mig själv, är och har alltid varit så rädd och äcklad av fästingar.

Lyckades få bort fästingen under hennes ena öga med även om hon kämpade emot lite.


Men en sak är säker.. hon är en grymt fin och mysig hund och ikväll ska hon bada :)


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards