becky84

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

oprah avsnitt

Av becky 84 - 7 augusti 2009 14:00
bloglovin


Ligger i soffan och ser dagens Oprah avsnitt som handlar om kvinnomisshandel.

Tycker det var så bra att Tyra tog upp just det att när hon blev misshandlad många år sen så gick hon till sin mamma och bad henne att hon skulle hjälpa henne ur det förhållandet och säga att hon skulle lämna honom.

Hennes mamma svarade - det tänker jag inte göra. Det är något du måste göra själv.

Det stämmer faktiskt.


När min pappa och mamma försökte få mig ur relationen med den killen som misshandlade mig så slöt det alltid med att jag sprang tillbaka till han. Varje gång, tills jag själv insåg vad han gjorde emot mig och att jag var tvungen att komma från relationen.


Nu  bor jag är tillsammans med en så otroligt underbar pojkvän som aldrig har skadat mig och skulle aldrig få för sig det heller. 

Som Oprah sa: Kärlek ska inte göra ont!

 
 
H

H

7 augusti 2009 14:32

Ja! :/

http://mhb.bloggagratis.se

 
Catty

Catty

7 augusti 2009 15:49

Oprah är grymt bra.. Man fastnar verkligen!

http://catty.blogg.se

 
malinm.se

malinm.se

7 augusti 2009 16:31

haha ingen är snygg i det :D

http://malinm.se

 
Therése

Therése

7 augusti 2009 16:34

Jag mådde jättedåligt, har gjort det några dagar nu. Därför jag ej bloggat. Och imorse när ja skrev det inlägget om att lägga ner bloggen mådde jag som värst, jag menade det också. Men som tur var ordnade allt upp sig nu under dagen så tills vidare har jag kvar bloggen. Är ledsen att göra er förvirrade men vet inte vart jag skall göra av mina tankar annars :S

http://terezita.blogg.se

 
Emma

Emma

7 augusti 2009 19:22

Tack så mkt! :)

http://emmaa.blogg.se

 
Annika

Annika

8 augusti 2009 10:00

Ja,det är ju tyvärr sant, det är bara man själv som kan göra skillnad i en sådan situation. Jag är en av dem som varit dum (?) nog att inte gå vid första slaget, men faktiskt fattade jag mod att gå rätt snart.
Idag har jag också någon som respekterar mig och aldrig skulle skada mig. Kanske vet jag också bättre än att skada mig själv nu?

http://annika.mittspejs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av becky 84 - 13 oktober 2012 14:16


 

Av becky 84 - 13 oktober 2012 11:00

Nu j*vlar är det bestämt! Jag ska fixa det & jag vet att jag kommer att klara det bara jag ger mig f*n på det! Nu finns det inge återvändo! Jag har ett mål och jag ska dit! ...

Av becky 84 - 13 oktober 2012 10:19


Finns ingen bättre start på dagen. Sitter nu och väntar på att E ska komma och hämta mig och sen blir de träning igen :-D Happy! ...

Av becky 84 - 5 september 2012 03:09

Jag har fått KÖRKORT!! Fick det igår och jag är ännu i chock tillstånd. Ska snart KÖRA till jobbet alldeles själv och det känns lite mysko! Ååååh är så glad!!!!!   Kidnappad från google ...

Av becky 84 - 7 augusti 2012 07:12

Frukosten och morgonpromenaden avklarad. Ska straxt göra mig klar för körlektion, även idag är det 2 st och sen hem och plugga teori. Har som mål att fixa ett dataprov idag iaf. Hoppas jag hinner det innan E,L&L kommer vid fyra.  Bara hålla tum...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards